چرا داشتن مشاوره در سال کنکور ضروریه؟

Tuesday، ۱۰ Amordaad ۱۴۰۲

قطعا می دانید که یکی از مهمترین مراحل در زندگی که آینده شما را رقم میزند کنکور است و کیفیت زندگی شما را تا پایان عمر مشخص می کند. پس بی شک می توانیم بگوییم که با ارزش ترین سال های زندگی شما سال کنکور است!

شرط لازم برای رسیدن به موفقیت هدف است اما کافی نیست ،کسی موفق است ک راه درست را انتخاب کند، و از زمان و انرژی خود درست استفاده کند. یک راه میانبر که باعث می شود شما با صرف انرژی کمتر و سرعت بیشتر به سمت هدف خود حرکت کنید کمک گرفتن از یک مشاور حرفه ای و خبره است .

ویژگی های یک مشاور خوب چیست؟

  1. با مسیر کاملا آشنا باشد: کسی است که خودش فراز و نشیب های این راه را تجربه کرده ، آشنایی کافی با دروس ، دغدغه ها و مشکلات آن داشته باشد و درک کند و از آن مهم تر راه را درست رفته و نتیجه ی مطلوبی گرفته باشد
  2. پیگیر باشد: مشاور خوب با پیگیری به موقه خود این اطمینان را به دانش آموز می دهد ک حواسش به او است و دانش آموز برنامه را به خوبی انجام دهد و در روند کار اگر مشکلی بود با مشاور برطرف نماید
  3. برنامه شخصی مخصوص به هر شخص: . یک مشاور خوب برای هر شخص برنامه مخصوص به خودش را ارایه می دهد زیرا افراد تفاوت های زیادی در عادت هایشان ، سطح درسی شان و… با هم دارند و مشاور کنکور باید شناخت کافی از دانش آموز و عادت های او کسب کند تا بتواند بهترین و مفیدترین برنامه را در اختیار او قرار دهد.

تاثیر مشاور در قبولی کنکور چقدر است ؟

کسی نمی تواند در همه کارها متخصص باشد و تمام مسایل را به شکل خوب و بهترین مدیریت کند ،همه ما کاستی هایی داریم و نمی توانیم از خودمان این انتظار را داشته باشیم که در همه زمینه ها صد در صد موفق عمل کنیم .

کنکور هم یک شرایط سخت و نیازمند تلاش بسیار و داشتن مهارت های مختلف مانند نحوه مطالعه دروس مختلف ، مهارت تست زنی ، مدیریت زمان ، مدیریت استرس و … است که رسیدن به همه این مهارت ها نیاز به زمان زیادی دارد و البته کمک گرفتن از یک مشاور حرفه ای بسیار کمک کننده است که در صورت مواجهه با مشکلات درسی ، روانی یا خانوادگی به شما کمک می کند که این مشکلات را پشت سر گذاشته و به مسیر خود ادامه دهید .

همچنین مشاور با تعیین هدف های کوتاه مدت برای شما باعث می شود تا شما بعد از هر بار موفقیت در برنامه خود با انگیزه بیشتری به سراغ مطالعه بروید و با خودباوری و اعتماد به نفس بالایی شروع به خواندن کنید . همچنین با پیگیری های دقیق و منظم باعث می شود تا شما هم دقیق تر و بدون هدر دادن زمان و انرژی خودتان عمل کنید. بنابراین تاثیر مشاور در قبولی کنکور زیاد است و نمی توان آن را نادیده گرفت.